Fra den 4. til den 10. maj er det Demensuge og det betyder, der i hele landet sættes fokus på demens – og det gør der selvfølgelig også i Sønderborg.
Hvad er det egentlig de går og sysler med bag murene der ovre i Alzheimerforeningen i København? Der hvor ingen ser dem og ingen hører dem? Det korte svar er, at de har travlt – meget travlt, skriver den lokale Alzheimerforening.
Det arbejde, de udfører på hovedkontoret, sender sit ekko ud til lokalafdelingerne. Her beslutter vi bestyrelserne, hvor behovet er størst. Igen er der et kort svar – der er behov for det hele. Lokalbestyrelsen i Sønderborg, har valgt at gå i dybden med de emner, den vurderer, der har det største behov.
Derfor inviteres der den 6. maj klokken 19 til informations- og dialogmøde med fællessang i Frivillighedens Hus, hvor formand Bente Lambertsen fortæller om de emner der arbejdes med. Det er blandt andet:
Demenskoret, der giver en lille smagsprøve
Kommende demens-café
Pårørendeindsats
Det politiske arbejde
Vi synger et par sange – man bliver så glad af at synge
Sidst men ikke mindst skal vi have en god dialog
Der serveres kaffe, te og hjemmebag. Derfor er tilmelding til Bente Lambertsen på telefon 42 46 18 72 nødvendig og tilmeldingsfristen er frem til 4. maj.

