Festligt fodboldmesterskab i Humlehøj-hallerne

Festligt fodboldmesterskab i Humlehøj-hallerne
Foto · af: Ole Kæhler

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: < 1 minut

Torsdag blev der spillet om Danmarksmesterskabet OMBOLD-fodbold i Humlehøj-hallerne og 18 hold fra hele landet havde fundet frem til banerne – og når de forskellige hold var på banen, så var det både med nerve, intensitet og koncentration.

“Og jeg synes, det er dejligt, der er hold fra hele landet, som kommer på besøg i Sønderborg”, sagde sundhedskonsulent Asger Romme Andersen til Nært & Nyt. Han havde fornøjelsen af at dække målet for et af Sønderborg-holdene.

Martin Michael Jakobsen fra Sjov & Musik er med på Kirkens Korshærs hold og han fortalte, han havde en god dag.

“Vi spiller for at ha’ det sjovt og vi får da lavet nogle mål – og så er det dejligt at se, at spillerene snakker sammen på kryds og tværs mellem kampene”, sagde han

Lena Hymøller, som arbejder på et bosted ved Avnbøl spillede også.

“Og her til OMBOLD-DM gør vi alle det bedste, som vi kan og vi får en god oplevelse”, sagde hun.

OMBOLD skaber rammerne for idræt, hvor alle kan være med på egne præmisser og hvor trygge relationer, ligeværd og gensidig respekt er de bærende elementer.

 

Læs også...  Boganmeldelse: Månen er af papir

GÅET GLIP AF .. ?