Guldkonfirmanderne fejrer hinanden

Guldkonfirmanderne fejrer hinanden
Konfirmander årgang 1976. Privatfoto

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: 2 minutter

Søndag den 12. april vil kirkeklokkerne i Vester Sottrup Kirke ringe ind til en helt særlig begivenhed. Her samles konfirmanderne fra 1976 nemlig for at fejre deres 50-års jubilæum – en milepæl, der markeres med både højtidelighed og efterfølgende festligheder.

Det er præcis et halvt århundrede siden, at de unge konfirmander trådte deres første voksne skridt i kirken. Nu, 50 år senere, vender vi tilbage til de vante rammer for at blive fejret som guldkonfirmander, skriver arrangørerne.

En festlig stund i kirken

Alle interesserede – familie, venner, naboer og gamle bekendte – er meget velkomne til at deltage i den festlige gudstjeneste kl. 11.00. Her vil præsten markere dagen ved at læse navnene på alle de fremmødte jubilarer op.

Efter gudstjenesten vil der være fælles fotografering ved alteret, hvor der vil være rig mulighed for at se de mange ansigter, der har fulgtes ad gennem de seneste fem årtier.

Minderne vækkes til live ved fjorden

Når den kirkelige handling er slut, fortsætter jubilæet for de tilmeldte guldkonfirmander mod de naturskønne omgivelser på Ballebro Færgekro. Her er der dækket op til en privat frokost med udsigt over Als Fjord, hvor eftermiddagen er sat af til taler, grin og de mange historier, der uundgåeligt følger med 50 års livserfaring.

“Vi glæder os utroligt meget til at se så mange som muligt i kirken til en festlig start på dagen, inden vi jubilarer trækker os tilbage til kroen for at dyrke det nære samvær og de gamle minder”, lyder det fra arrangørerne.

Læs også...  Julehalbal i Nordals Idrætscenter

GÅET GLIP AF .. ?