Torsdag eftermiddag begyndte skibene, som skal sejle Romregatta i Flensborg på lørdag at lægge til i Sønderborgs havn og i alt kommer der omkring 70 fartøjer. Det betyder, at havnefoged Anders Husted og hans medhjælper har travlt til sent i aften, hvor de sidste skibe kommer.
“Vi får hjælp af vores chef, Torben Callesen, der er chef for kommunens afdeling for Vej & Park”, siger Anders Husted til Nært og Nyt.
Torben Callesen var også på havnen ved sidste års Romregatta.
“Jeg så hvor travlt medarbejderne havde og lovede at hjælpe i år og bordet fangede, så nu er jeg her”, siger Torben Callesen, som også tog sin tørn med at få dirigeret skibe ind på de pladser, hvor de skulle være.
Fredag klokken 9 er der skippermøde ved Butt im Griff og kort efter sejler skibene til Flensborg. Starten på turen er klokken 10 fra Sønderborg Bugt – og vil du se dem sætte sejlene og glide afsted, så er det en god idé at være ved Sønderborg Lystbådehavn eller Den Sorte Badestrand.


