Havnen er ved at være fyldt op

Havnen er ved at være fyldt op
Foto · af: Ole Kæhler

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: < 1 minut

Torsdag eftermiddag begyndte skibene, som skal sejle Romregatta i Flensborg på lørdag at lægge til i Sønderborgs havn og i alt kommer der omkring 70 fartøjer. Det betyder, at havnefoged Anders Husted og hans medhjælper har travlt til sent i aften, hvor de sidste skibe kommer.

“Vi får hjælp af vores chef, Torben Callesen, der er chef for kommunens afdeling for Vej & Park”, siger Anders Husted til Nært og Nyt.

Torben Callesen var også på havnen ved sidste års Romregatta.

“Jeg så hvor travlt medarbejderne havde og lovede at hjælpe i år og bordet fangede, så nu er jeg her”, siger Torben Callesen, som også tog sin tørn med at få dirigeret skibe ind på de pladser, hvor de skulle være.

Fredag klokken 9 er der skippermøde ved Butt im Griff og kort efter sejler skibene til Flensborg. Starten på turen er klokken 10 fra Sønderborg Bugt – og vil du se dem sætte sejlene og glide afsted, så er det en god idé at være ved Sønderborg Lystbådehavn eller Den Sorte Badestrand.

Læs også...  Nu kan du købe sæsonkort til Sønderjyske Herrehåndbolds hjemmekampe

GÅET GLIP AF .. ?