Fra den kommende fredag og frem til den 4. juni præsenterer billedkunstneren Annette Falk Lund udstillingen Freundschaft Liebe Verlust i KunstPunkt – en poetisk og stemningsfuld udstilling om venskab, kærlighed og tab.
Med fabulerende figurer, stærke farveuniverser og poetiske fortællinger inviteres publikum ind i en billedverden befolket af menneskelige fabelvæsener og tragikomiske relationer, skriver KunstPunkt.
Udstillingen kredser om forbindelser mellem mennesker, men også om farvernes eget liv – hvordan de mødes, harmonerer og tager afsked med hinanden.
Annette Falk Lund er opvokset nær Leipzig, hvor hun efter studentereksamen studerede filosofi og historie. Efter en kort periode som lærer stod det klart, at kunsten var hendes rette vej.
Oplevelser fra blandt andet Jena, Berlin og København præger hendes værker, der ofte rummer en stille melankoli og en længsel efter det tabte.
Udstillingen samler værker fra de seneste to årtier og spænder bredt i både materialer og udtryk: tegning, oliemaleri, akvarel, collage, gouache, silhuetudskæringer og små unika. De forskellige rum i KunstPunkt er opdelt tematisk med blandt andet narrative malerier, abstrakte værker, ansigter og ornamenter samt papirklip og prints.
Fernisering finder sted på lørdag kl. 14.00.
Kunstneren vil være til stede i hele udstillingsperioden i åbningstiden kl. 11.00–16.00.
Artist Talk og rundvisninger
Som en del af udstillingen inviterer Annette Falk Lund desuden publikum til Artist Talk og rundvisninger, hvor der er gratis adgang.
Det gør hun pinsemandag kl. 11.30 og lørdag den 30. maj kl. 14.00.
I UNG KUNST vises samtidig værker af den ungarske kunstner, Aron Szëkely.



