Som en del af Skolernes Årti skal Nordals-Skolen igennem en omfattende renovering og det har Byrådet sat penge af til. Hele 102,56 millioner kroner – men de rækker ikke til de planlagte ombygninger.
Licitationen overskrider de beregnede håndværkerudgifter med omkring 10,3 millioner.
Det stod klart efter projektet har været i EU-udbud og i går, onsdag, så byrødderne på de mulige besparelser i moderniseringen, som forvaltningen foreslår.
”Sagt på jysk – det er rigtig, rigtig træls, at et projekt skal startes med at finde besparelser. Men det er også vigtigt at moderniseringen af Nordals-Skolen kommer i gang nu. Med Skolernes Årti har der i det tidligere byråd har været enighed om, at vi vil bruge 500 millioner kroner over 10 år på skolerenoveringer”, siger Venstres Jimmy Simonsen til Nært & Nyt.
”Vi har gang i store projekter i samme område i Nordborg. Der kommer en fribymidte med et nyt kulturhus, der sker en omdannelse af Stationsvej og selvfølgelig skolen. Det skal vi tænke sammen og sørge for, at der kommer en helhedsplan for hele området, så det ikke ender med forskellige knopskyderier. Der skal være en rød tråd i hele området, så tingen hænger sammen og måske er der fordele og synergier, der kan udnyttes på tværs af alle projekterne”.
Du kan se byrådsmødet på Sønderborg Kommunes Facebookside.



