Torsdag aften fik Sønderjyllands Symfoniorkester hjælp fra Hamburger Symphonischer Chor og Flensburger Bach Chor og det var Beethovens 9. symfoni, der var på programmet.
“Beethovens 9. symfoni har aldrig været vigtigere end i dag, hvor der er krige flere steder i verden. Musikken er et symbol på alt det, der forener os og vi er så heldige her i grænselandet, at vi får hjælp fra Hamburger Symphonischer Chor og Flensburger Bach Chor. Vi skal også opleve solisterne Clara Thomsen, sopran, Henriette Gödde, alt, Peter Lodahl, tenor og Daniel Ochoa, bas”, sagde musikchef Adam Stadnicki i sin velkomst.
“Dirigenten er Paolo Carignani, som er virkeligt dygtig til at dirigere koncerter med kor”.


