Tobias Brus Mikkelsen vil være formand for Dansk Folkepartis Ungdom

Tobias Brus Mikkelsen vil være formand for Dansk Folkepartis Ungdom
Tobias Brus Mikkelsen vil til tops i DFU. Pressefoto

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: 4 minutter

Efter mange overvejelser har byrådsmedlem Tobias Brus Mikkelsen fra Dansk Folkeparti valgt at opstille som landsformand for Dansk Folkepartis Ungdom, DFU. Ikke for titlens skyld – men fordi DFU skal have en erfaren og stærk landsformand med fast hånd på roret midt i DFUs store udvikling!

Det skriver Tobias Brus Mikkelsen på Facebook.

Vi har gennem det sidste år fået vendt skuden og er nu på vej fremad. Men vi er stadig nød til at stramme ballerne og fortsætte arbejdet for at indfri vores ambitiøse mål og delmål. Det her handler om, hvem der organisatorisk skal lede DFU – ikke om vores politiske holdninger, som vi stemmer om på årsmødet for helt grundlæggende er vi jo alle enige om det meste og om at DFU og DF er det bedste parti.

Jeg har været DFU-medlem i 10 år – startede som almindeligt medlem, derefter bestyrelsesmedlem, lokalformand, hovedbestyrelsesmedlem og er i dag næstformand for DFU. Ting tager tid og sker på det rigtige tidspunkt. Det har krævet tålmodighed og hårdt arbejde for DFU og for medlemmerne. Derfor er et valg af mig et valg af erfaring og stærkt lederskab – en, der ved, hvad der skal til for at drive DFU videre i udviklingen sammen med medlemmerne.

Derudover sidder Tobias Brus Mikkelsen i bestyrelsen for DF Sønderborg og blev valgt til hovedbestyrelsen i DF ved årsmødet for to år siden. Han har været lokalformand i to perioder – både for DFU Aarhus/Østjylland og for DF Skanderborg, Samsø og Odder på samme tid. Han har også været DUF-ansvarlig for DFU i de seneste perioder med fokus på at få foreningen tilbage på driftstilskuddet.

Hvis I har været tilfredse med mit arbejde som jeres landsnæstformand, håber jeg på jeres opbakning til at blive jeres landsformand, skriver han til DFUerne og fortsætter:

I den seneste periode har jeg blandt andet:

Stået i spidsen for udviklingen og arbejdet med det nye medlemssystem fra bunden i samarbejde med Thomas.

Udført en stor del af det organisatoriske arbejde bag kulisserne.

Været i dialog med DUF for at få driftstilskuddet tilbage.

Sidste år lovede jeg at bruge min erfaring med samarbejde og ledelse i hovedbestyrelsen – og det er lykkedes. Jeg vil ikke kun fortsætte i samme stil, men give den max gas sammen med Jer i den kommende periode – både i hovedbestyrelsen og over for Jer medlemmer.

Så hvorfor skal I stemme på mig?

Fordi det er vigtigt med et stærkere samarbejde mellem os i ledelsen og Jer medlemmer.

Fordi det, jeg lovede ved sidste valg, har jeg holdt.

Fordi jeg har erfaring som lokalformand i både DF og DFU der har givet mig erfaring med ledelse, udvikling og samarbejde.

Fordi jeg har været DUF-ansvarlig og drivkraft bag det nye medlemssystem.

Fordi jeg vil kæmpe for at DFU skal vinde kampene på de sociale medier og i pressen.

Fordi jeg vil kæmpe for en at vi får en medlemsansvarlig der byder nye medlemmer velkommen, introducerer dem til partiet og gør dem aktive.

Fordi jeg vil kæmpe for at få udlandsturene tilbage.

Fordi jeg vil kæmpe for, at vi får et lokalforeningsudvalg med opsøgende lokalforeningskonsulenter, der kan støtte og hjælpe lokalforeninger med at få nye sejre og nå nye højder.

Fordi jeg vil oprette et DFU-uddannelsessystem, der skal uddanne DFUere i alt fra, hvordan man er et godt bestyrelsesmedlem, en god lokalformand og dermed den gode organisator til at være den gode debattør og kommende politiker.

Fordi jeg har styr på det organisatoriske arbejde, regler og vedtægter.

En stemme på mig, er en stemme på tillid, erfaring og en fast hånd på roret i udviklingen af DFU – en tillid til, at jeg tager arbejdshandskerne på, strammer ballerne og giver den gas for jer og for DFU.

Læs også...  Kommunen sætter deadline for beskyttelse af drikkevandet

GÅET GLIP AF .. ?