Politiet har sigtet en 45-årig mand efter Beredskabsloven og det skyldes en mindre brand i går, tirsdag.
Kort før klokken 12 kørte frivillige brandmænd fra stationen i Nordborg til Mosevang, som også ligger i Nordborg.
“Der var gået ild i et tagspær på et rækkehus, men den var slukket, da vi kom frem”, sagde Beredskab Sønderborgs indsatsleder, Lars Krieg, til Nært & Nyt.
“Ilden var nået op og havde svedet et tagspær og vi mener, den opstod i forbindelse med rygning”, siger Thomas Jæger fra politiet i Sønderborg.


