Jeg er først og fremmest taknemmelig over, at vælgerne i Sønderborg gør Socialdemokratiet til klart største parti ved folketingsvalget. Der er ingen tvivl om at den tilbagegang vi oplever sker i hele landet og det opfatter jeg som udtryk for at det ikke handler om særlige forhold i Sønderjylland, når vi går tilbage i forhold til sidste valg.
Det siger Benny Engelbrecht fra Socialdemokratiet til Nært & Nyt
”Det koster altid at påtage sig et regeringsansvar. Og sammenligner jeg dette valg med valget i 2015, hvor vi også havde regeringsmagten og jeg selv havde haft ansvaret for et de vanskelige ministerområder, så får vi et bedre valg i år end i 2015 her i Sønderborg”, siger han videre.
”Uanset hvad er der ingen tvivl om, at det ikke er manglende synlighed i valgkampen, der har spillet ind. Jeg er meget taknemmelig over den store indsats, de frivillige i valgkampen har lavet. Nu vil jeg se frem til at de personlige stemmetal er opgjort i løbet af i dag”.


