Biogasanlægget i Kværs skal udvides

Biogasanlægget i Kværs skal udvides
Arkivfoto · af: Ole Kæhler

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: < 1 minut

Kommunen har fået en henvendelse om en udvidelse af biogasanlægget ved Kværs, hvor en privat lodsager ønsker et anlæg med en volumenkapacitet på 300 ton pr. dag. Samtidig vil de lave et mindre teknisk anlæg til CO2-fangst.

Det kræver en ny lokalplan og et lokalplantillæg – og sagen var på bordet i Teknik, By og Boligudvalget i går, tirsdag, hvor der blevet sagt til, at forvaltningen kan gå i gang med arbejdet.

“Vi er glade for, at der er opbakning til at vise noget erhvervsvenlighed, så der kan komme fremdrift i det her projekt, frem for at skulle vente flere år på næste kommuneplan”, siger Venstres udvalgsmedlem, Tage Petersen til Nært & Nyt.
“Ud over at anlægget medvirker til CO2-reduktion, er der også planer om et CO2-fangstanlæg, og samlet vil det være et godt bidrag til at nå den sidste del af målsætningen om at blive CO2-neutral i 2029”.
Læs også...  Lørdag og søndag jules der på BryggerTorvet

GÅET GLIP AF .. ?