Byrådets Planstrategi er på vej i høring

Byrådets Planstrategi er på vej i høring
Rådhuset. Foto · af: Ole Kæhler

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: < 1 minut

Byrådets strategi for den fysiske planlægning er klar til offentlig høring efter den i går, onsdag, blev godkendt i Økonomi og Strategiudvalget, at strategien sendes i høring og den kommende onsdag skal det samme ske i Byrådet.

”I planstrategien handler det eksempelvis om, hvor der er plads til at bygge huse og erhvervsejendomme – både i og udenfor Sønderborg by”, sagde borgmester Erik Lauritzen efter udvalgsmødet.

I Planstrategien står de områder, hvor der kan blive bygget, opført anlæg til vedvarende energi med mere.

“Hvis der skal bygges på et af stederne i Planstrategien, så starter lokalplansarbejdet”, fortalte borgmesteren og tilføjede, at Planstrategien rummer en del forslag, som tidligere er skrevet ind og godkendt.

Læs også...  Mere tydelige regler for stadepladser

GÅET GLIP AF .. ?