Byrådets strategi for den fysiske planlægning er klar til offentlig høring efter den i går, onsdag, blev godkendt i Økonomi og Strategiudvalget, at strategien sendes i høring og den kommende onsdag skal det samme ske i Byrådet.
”I planstrategien handler det eksempelvis om, hvor der er plads til at bygge huse og erhvervsejendomme – både i og udenfor Sønderborg by”, sagde borgmester Erik Lauritzen efter udvalgsmødet.
I Planstrategien står de områder, hvor der kan blive bygget, opført anlæg til vedvarende energi med mere.
“Hvis der skal bygges på et af stederne i Planstrategien, så starter lokalplansarbejdet”, fortalte borgmesteren og tilføjede, at Planstrategien rummer en del forslag, som tidligere er skrevet ind og godkendt.


