Danmark har endelig fået en regering

Danmark har endelig fået en regering
Mette Frederiksen skal fortælle Kongen, der er dannet en regering. Foto · af: Ole Kæhler

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: < 1 minut

Der er et regeringsgrundlag på plads, som i morgen, tirsdag, bliver præsenteret for offentligheden – og dermed er det historisk lange regeringsforhandlinger slut.

Socialdemokratiet, Moderaterne, SF og Det Radikale Venstre danner regering, skriver TV2.

“Det bliver enormt spændene at se, hvilke kompromiser de meget forskellige partier og politikere omkring forhandlingsbordet er blevet enige om”, siger Hans Redder fra TV2.

Kongelig Undersøger Mette Frederiksen kørte her til aften til Odense og møder Kong Frederik på Kongeskibet for at fortælle majestæten, der er dannet en regering.

Læs også...  Kommunen investerer i forbedringer på fire skoler og en SFO

GÅET GLIP AF .. ?