Det var erfaring og ny energi, der forleden aften mødtes ved et velbesøgt vælgermøde på Café Skaal i Sønderborg.
Tidligere byrådsmedlem og mangeårig minister Ellen Trane Nørby mødte Venstres nye folketingskandidat i Sønderborg-kredsen, Phillip Kjær Luscombe til en debat, der i høj grad blev præget af gode spørgsmål fra deltagerne, skriver Venstre.
En af Phillip Kjær Luscombes mærkesager er at få den nye tandlægeuddannelse til Sønderborg, hvor den kan understøttes af studie- og læringsmiljøet på SDU. Ellen Trane var helt enig:
“En stor generation af tandlæger går på pension, så vi kommer til at mangle behandlere. Vi ved også, at lokale uddannelser får unge til at blive i og omkring landsdelen. Så en ny uddannelse i Sønderborg vil bidrage både til sundheden og bosætningen i Sønderjylland”, sagde hun.
Ellens Trane var selv gennem 17 år folketingsmedlem og hun glæder sig over, at stafetten er gået videre til Phillip Kjær Luscombe:
“Phillip Kjær Luscombe er en fornyelse, samtidig med, at han har erhvervserfaring og dyb viden på en række områder – bl.a. forsvar. Det er vigtigt for Sønderborg at have en lokal stemme på Christiansborg. Så mit håb er, at vælgerne i Sønderborg vil give ham et mandat, så vi kan skabe et stærkere Sønderjylland”, siger Ellen Trane Nørby.

