FGU-elever er gode hjælpere hos WoodSculpture

FGU-elever er gode hjælpere hos WoodSculpture
Frederik og Lauren. Foto · af: Ole Kæhler

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: < 1 minut

Inden WoodSculpture-kunstnerne kom til Slotskajen for at begynde at arbejde på de træstammer, der skal forvandles til kunstværker, havde en flok FGU-elever allerede været i gang i nogle dage.

“Vi hjalp med at rejse telte og gøre pladsen klar til kunstnerne”, siger Lauren og Frederik, der begge er i gang med et FGU-forløb.

“Mens kunstnerne er her, så er det vores job at holde pladsen pæn og ren. Vi fjerner også overskudstræ og savsmuld”, siger Lauren til Nært & Nyt.

Begge kan godt li’ at være med på Slotskajen og de bliver, indtil alting er pakket ned igen.

“Det er meget rart at prøve noget nyt og snakke med kunstnerne og andre, der er her”, siger Frederik, som har en plan om at søge ind på bilmekanikerneuddannelsen på EUC.

“Og jeg håber jeg komme ind på uddannelsen til pædagogisk assistent, fordi det er uddannelse, hvor der altid er arbejde bagefter”, siger Lauren.

Læs også...  Flere elever er klar til talentklassen

GÅET GLIP AF .. ?