Flemming Toft var guide gennem fodboldkoncerten

Flemming Toft var guide gennem fodboldkoncerten
Symfoniorkestret i fodbolddress. Foto · af: Ole Kæhler

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: 2 minutter

Sønderjyllands Symfoniorkester spillede torsdag aften en underholdende fodboldkoncert og for at få aftenen krydret med fodboldfortællinger, så var Flemming Toft vært og guidede publikum gennem aftenen.

Musikerne var selvfølgelig trukket i fodboldtrøjer og det samme var en del af koncertgæsterne.

Der blev lagt ud med Tipslørdag Medley.

“Og det er fra tiden fra 1966 til 1969, hvor vi sad foran skørmen hver lørdag og fulgte de engelske kampe, der selvfølgelig blev vist i sort/hvid”, sagde Flemming Toft og fortalte, at den engelske Premier League er en af de mest prestigefyldte og alene de verdensdækkende tv-rettigheder koster 88 milliarder kroner.

På programmet var blandt andet manchester Uniteds slagsang, Glory Man United og også Liverpools Allez, Allez, Allez – og selvfølgelig Queens We are the Champions.

“Den sang bliver sunget ved stort set alle sportsmesterskaber”, sagde Flemming Toft.

På programmet var også Re-Sepp-Ten, som er den danske slagsang fra VM i Mexico i ’86 og den blev indspillet af fodboldlandsholdet selv og selvfølgelig fik publikum også Der er et yndigt land.

Filharmonisk Kor sang en del af fodboldsangene og publikum sang også med.

Flemming Toft var vært. Foto: Ole Kæhler

Læs også...  Grænselandet skal have et folkemøde fordi der er meget at byde på

GÅET GLIP AF .. ?