Hvilke kandidater vil gøre noget for landsbyern?

Hvilke kandidater vil gøre noget for landsbyern?
Landsbybusser. Foto · af: Sønderborg Kommune

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: < 1 minut

Tidligere byrådsmedlem Anders K. Brandt fra Enhedslisten synes, det er vigtigt, der er liv udenfor de større byer – og ikke mindst i de mange landsbyer på Als og Sundeved.

Og han vil have politikerne i Folketinget til at gøre en indsats for, at det er muligt at leve gode liv i de mange landsbyer. Han spørger derfor de kandidater, som stiller op til valget, om de vil medvirke til at lovgive om landsbyer, så de får vilkår sammenlignelig med kirker og sogne?

“Der tænkes især på demokrati, transparens, indflydelse på egen udvikling, eje/drive landsbybusser, vilkår for køb af jord og ejendomme mv. En frivillig ordning, som landsbyer kan vælge. Hvilke kandidater vil være med til at bevilge penge på finansloven til de landsbyer, der er under denne ordning”, spørger Anders K. Brandt?
Læs også...  500 nye boliger på vej

GÅET GLIP AF .. ?