I Sønderborg og i andre kommuner er der gang i tilløbet til et såkaldt totalberedskab, så der kan reageres ved eksempelvis cyberangreb, naturkatastrofer, strømafbrydelser, skoleskyderier og sundhedskriser.
“Alle skoler og institutioner skal have en plan, som kan virke, hvis der bliver brug for det og vi er i gang med arbejdet og i spidsen for det er stabschef Rikke Blindbæk”, sagde borgmester Erik Lauritzen efter mødet i Strategi- og Økonomiudvalget i dag, onsdag.
“Og vi venter på, der kommer en beredskabsminister, så de forskellige kommuner får koordineret arbejdet”.


