Gråsten midtby vil være spærret for trafik hele dagen, mandag, og bilister henvises til fire centrale parkeringspladser, skriver Sønderborg Kommune.
Det anbefales, at man kommer i god tid, og det er bedst, hvis man kan gå sig til rette, tage cyklen eller bruge kollektiv trafik som tog og bus, hvis man vil deltage i modtagelsen af Kongeparret i Gråsten kl. 16.
For mange mennesker forventes at ville komme til modtagelsen på Gråsten Torv, når Kongeparret kommer på sommerophold på Gråsten Slot.
Hvis vejret tillader det, vil Kongeparret gå fra Torvet til Gråsten Slot via Slotsgade, når modtagelsen er slut.
Derfor opfordrer Sønderborg Kommune interesserede til at tage opstilling langs Slotsgade, hvis der er fyldt op på Torvet.
Veje spærret
I forbindelse med Kongeparrets modtagelse har Sønderborg Kommune besluttet at spærre centrale veje i Gråsten by mandag den 28. juli fra kl. 10-18. Det drejer sig om:
Torvet
Slotsgade
Slotsbakken – mellem Slotsgade og Felstedvej
Nygade – mellem Slotsgade/Torvet og Ringgade
Fredensgade – mellem Slotsgade til Fredensgade 11
Hvis man kommer i bil, så anbefales følgende fire områder til parkering i Gråsten:
Ledige parkeringspladser
Ahlmannsparken, Ahlefeldvej 4 – her er der også otte handicappladser
Politigrunden på Kongevej ved rundkørslen
Peter Marcussens Plads, Emmas Have 20
Ringriderpladsen, Johs. Kocksvej
Lukning af p-pladser
Modtagelsen af Kongeparret betyder, at de offentlige p-pladser på Slotsgade er lukket hele dagen.


