Forleden var Sønderborg Billard Club vært for Ladies Cup, som er et stævne specielt tilpasset kvinder som er nye og mindre øvede og som gerne vil dyrke sporten og alt det sociale, møde nye mennesker og danne kontakter!
Det var første gang at klubben holdte sådan et arrangement, og vi tog imod 14 glade og forventningsfulde kvinder fra Grønbjerg – Herning – Aars – Viborg – Tørring – Aabenraa – Sønderborg.
Efter fælles morgenmad gik spillet i gang i de forskellige puljer og der var rigtig god stemning ved alle borde og humøret var højt, skriver billardklubben.
Til frokost var der skipperlabskovs fra Rønhaveslagteren og derefter skulle vi så i gang med knockout out-runden hvor de otte bedste fra indledende runde skulle møde hinanden i kvartfinaler – semifinaler og finale.
Klubben havde et korps af hjælpere fra egne rækker og endda også fra vennerne fra Aabenraa Billard Club.
Vi må sige, at det var en stor oplevelse at være vært for arrangementet, hvor vi – som værter både kunne se og mærke, hvordan spillerne kendte hinanden godt fra tidligere cupper og vi kunne tydeligt mærke kammeratskabet blandt dem og det gode humør trods det, at de jo også var konkurrenter.
Vore gæster var meget imponeret af vores faciliteter på kasernen, hvilket vi stolt kunne fortælle at det var Sønderborg Kommune som havde udset den gamle kaserne til gavn for foreningslivet!
Klubben siger tak for en super oplevelse og den gode stemning og ikke mindst tak til alle de frivillige hjælpere som gjorde det muligt at gennemføre dette!
Også tak til Rønhaveslagteren for præmie sponsorat.


