Lørdag formiddag er Naturvejlederne på Rådhustorvet, hvor der er fisk i springvandet – og det er noget, som især børn synes, er helt fantastisk.
Ved et bord kan de male på en fisk og lave et ‘kartoffeltryk’, på en mulepose, som de kan få med hjem – og der er mulighed for smage fisk.
“Her i Sønderborg Kommune har vi mange Blå Flag-strande og lørdag markerer vi, at Blå Flag-sæsonen starter. Skolerne holder ferie og så får vi i Naturvejlerne travlt med an masse arrangementer. Blandt andet har vi Aktiv Sommerferie, som er aktiviteter for børn, som allerede er tilmeldt. Der kommer også en masse arrangementer, hvor alle og enhver kan være med”, siger naturvejleder Andreas Hermann til Nært & Nyt.
“Vi har 256 kilometer kyst i vores kommune, så havet er en del af vores dna – og lørdag ser børnene, hvad der er under overfladen”.



