Sent mandag aften – klokken 23:19 – kørte to brandbiler, den operative støtteenhed fra Station Sønderbog plus tankvognen fra Hørup Frivillige Brandværn og Beredskab Sønderborgs indsatsleder, Jan-Erik Ramussen, til Dybbølgade i Sønderborg. Der kom også en ambulance og en lægebil.
“Vi kom så talstærkt, fordi melding lød på brand i en 2. sals lejlighed, men det viste sig, at politiet, som var først fremme, havde slukket branden med en pulverslukker”, siger indsatsleder Jan-Erik Rasmussen til Nært & Nyt.
Der havde været ild i noget pap og affald, som stod på altanen.
“Politiet havde sparket døren til lejligheden ind, fordi beboeren, der havde airpods i ørerne, ikke havde hørt dem banke på”.
Brandmændene lavede efterslukning.
“Branden er sandsynligvis opstået i forbindelse med, der er røget cigaretter på altanen”, siger politikommissær Chris Thorning Vesterdal


