Masser af blå blink på Dybbølgade

Masser af blå blink på Dybbølgade
Foto · af: Bo Bach Jensen
112

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: < 1 minut

Sent mandag aften – klokken 23:19 – kørte to brandbiler, den operative støtteenhed fra Station Sønderbog plus tankvognen fra Hørup Frivillige Brandværn og Beredskab Sønderborgs indsatsleder, Jan-Erik Ramussen, til Dybbølgade i Sønderborg. Der kom også en ambulance og en lægebil.

“Vi kom så talstærkt, fordi melding lød på brand i en 2. sals lejlighed, men det viste sig, at politiet, som var først fremme, havde slukket branden med en pulverslukker”, siger indsatsleder Jan-Erik Rasmussen til Nært & Nyt.

Der havde været ild i noget pap og affald, som stod på altanen.

“Politiet havde sparket døren til lejligheden ind, fordi beboeren, der havde airpods i ørerne, ikke havde hørt dem banke på”.

Brandmændene lavede efterslukning.

“Branden er sandsynligvis opstået i forbindelse med, der er røget cigaretter på altanen”, siger politikommissær Chris Thorning Vesterdal

Læs også...  Roadracing endte i forsøg på vold

GÅET GLIP AF .. ?