Sæsonens sidste Pro Musica-koncert med norske aftryk

Sæsonens sidste Pro Musica-koncert med norske aftryk
Jorunn Solløs i sin norske nationaldragt. Foto · af: Ole Kæhler

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: 2 minutter

Den 17. maj er Norges nationaldag og den blev fejret i Pro Musica, hvor Jorunn Solløs kom på scenen i norsk nationaldragt, hvor hun først af alt bød velkomme til sæsonens sidste Pro Musica-koncert.

“Jeg vil spille fire forårsstykker af Øisten Sommerfeldt og heldigvis er de korte. Forestil Jer, at I får jeres konfirmationstøj på og så skal spille i det”, sagde Jorunn Solløs.

Der var også musik af Edvard Grieg – og det var strygerne Lioudmila Lysenko, Jens Byskov Jensen, Annemarie Nørhede Jakobsen og Katarina Skliarevski, som spille Strygekvartet Nr. 2.

De blev efterfulgt af to basuner, en basbasun og en tuba. Philip Brown, Hannah Rebeca Stell og Pernilla Brown blæste sig gennem først et stykke af Bach og dernæst Anton Bruckner.

Efter pausen var det Jeppe Solløs Rasmussen, som skulle på scenen med sit horn og han spille Sigurd Berges Horn-Lokk.

Efter ham kom Philip Brown, Hannah Rebeca Stell og Pernilla Brown igen og de havde musik af Kevin Day på deres program.

“Vi slutter af med sidste års vinder af Pro Musica-prisen som blev givet til den unge guitarist Johannes Hartmann Nygaard, fra Kolding. Han skal spille musik af Vivaldi og bliver bakket op af strygere”, sagde Jorunn Solløs.

Strygerne var Mihaela Oprea, Jens Byskov Jensen, Katrin Rimer og Katarina Skliarevski.

Læs også...  Nu er der en ny bog fra Hørup Sogn

GÅET GLIP AF .. ?