Små børn besøgte brandmændene i Hørup

Små børn besøgte brandmændene i Hørup
Brandstationen i Hørup. Foto · af: Bo Bach Jensen

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: 2 minutter

De private børnepasningsordninger i Hørup , Børnehuset Edderkoppen og Privat børnepasning  Randi havde forleden en sjov og spændende aktivitetsdag med de mindste børn på 0-3 år.

Dagen startede med optog gennem byen med brandbiler og pyntede barnevogne, der var pyntet i brand tema til brandstationen, skriver børnepasningsordningerne.

Alle børn fik en formiddagssnacks i brandbilbægre og så var der tid til at lege brandmand. De fik lov til at sprøjte med vand, se rigtige brandmænd i branddragt, hjelm og støvler, de fik hørt hvad en brandbil kan sige: Ba-bu  , Ba-bu eller wiii-wiwiii, og de fik set masser af blå blink, prøvede at sidde i brandbil og se alt dens udstyr.

Brandmanden viste, hvad han gør, når hans bipper siger: bip, bip, bip og der er ildebrand. På med dragt, støvler, hjelm og så af sted. Der blev sunget en brandmandssang, som børnene havde lært.

Dagen sluttede med fin lækker brandmenu og brandbilskage inde på stationen. Der var diplomer til alle børn med navn og brandbil på.

Hele måneden har børnene haft brandtema, hvor de små skulle tage kørekort til lille brandbil, slukke en traktor med en haveslange, redde ’Ba Ba-bamsen’ ned fra rutsjebanen, kravle igennem et rør og sprøjte med vand i haverne.

Der blev lavet bluser og hjelme sammen med børnene og malet tegninger af brandbiler. Sunget sange om brand. Børnene har lært at sige 112.

De små børn har lært, at hvis der er ildebrand, skal man ringe 112.

Mange tak til Hørup Frivillige Brandværn for en fantastisk dag.

Læs også...  Flere hundrede fisk døde af forurening

GÅET GLIP AF .. ?