Statsministeren har givet kongen regeringens afskedsbegæring

Statsministeren har givet kongen regeringens afskedsbegæring
Mette Frederiksen har afleveret afskedsbegæringen til kongen. Foto · af: Ole Kæhler

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: < 1 minut

I dag, onsdag, kl. 10.15 modtog Kong Frederik statsminister Mette Frederiksen – og efter at have redegjort for valgresultatet og den parlamentariske situation, indgav statsministeren regeringens afskedsbegæring og tilrådede, at repræsentanter for de politiske partier, der har opnået valg til Folketinget, nu får lejlighed til at udtale sig om den forestående regeringsdannelse, skriver Kongehuset i en pressemeddelelse

De politiske partiers repræsentanter vil herefter blevet anmodet om at give møde på Amalienborg fra kl. 13.00.

Læs også...  Stemmeprocenten betyder intet for Ældrerådets samarbejde med kommunen

GÅET GLIP AF .. ?