I dag, onsdag, kl. 10.15 modtog Kong Frederik statsminister Mette Frederiksen – og efter at have redegjort for valgresultatet og den parlamentariske situation, indgav statsministeren regeringens afskedsbegæring og tilrådede, at repræsentanter for de politiske partier, der har opnået valg til Folketinget, nu får lejlighed til at udtale sig om den forestående regeringsdannelse, skriver Kongehuset i en pressemeddelelse
De politiske partiers repræsentanter vil herefter blevet anmodet om at give møde på Amalienborg fra kl. 13.00.


