Siden oktober sidste år har Susanne Pagh stået midlertidigt i spidsen for SONFOR, men fra 15. marts får hun permanent ansvar for at sikre stabil drift og fortsat udvikling i det kommunalt ejede multiforsyningsselskab med hovedsæde i Sønderborg.
Det skriver SONFOR i en pressemeddelelse.
Ansættelsen sker efter en grundig proces, gennemført af det Sønderborg-baserede rekrutteringsfirma Lohff|Thorning, og hvor 70 kandidater er blevet målt og vejet.
”Vores opgave er at finde den bedste kandidat til posten, og det er vi helt trygge ved, at vi får med Susanne Pagh. Hun har lang erfaring fra forsyningssektoren og et dybt kendskab til både Sønderborg og SONFORs organisation. Det giver hende optimale forudsætninger for både at samle organisationen, sikre fortsat stabil drift og stille sig i spidsen for de store udviklingsprojekter, der ligger foran os i de kommende år. Vi glæder os i bestyrelsen til at fortsætte samarbejdet”, siger bestyrelsesformand Kjeld Stærk, der glæder sig over den store interesse, der har været for stillingen.
Den nye direktør glæder sig til at forsætte arbejdet med selskabets opgaver til gavn for SONFORs kunder og lokalsamfundet:
”I SONFOR står vi et sted, hvor vi både skal og kan levere stabil drift hver dag og samtidig udvikle forsyningen i Sønderborg i de kommende år. Det er en opgave, jeg virkelig motiveres af, og den opbakning og det engagement jeg har mærket det seneste halve år, har blot styrket den motivation. Derfor er jeg både glad og stolt over at få muligheden for at stå i spidsen for virksomheden og fortsætte arbejdet sammen med medarbejdere, bestyrelse og samarbejdspartnere”.
Susanne Pagh har været i SONFOR i to år, hvor hun har haft ansvar for kvalitet og kommunikation, inden hun blev konstitueret som direktør i oktorber sidste år. Hun har tidligere beklædt en række ledende stillinger i forsyningsselskaber og inden for den kommunale tekniske forvaltning.

