Tobias Brus Mikkelsen fra Dansk Folkepartis byrådsgruppe stillede også op til valg til Folketinget og han fik 71 lokale stemmer.
Vælgerne i Sønderborg gav Dansk Folkeparti 5.165 stemmer – en fremgang på 3.899 stemmer.
“Det vil jeg takke vælgerne for og også de partimedlemmer, som gjorde en flot indsats i valgkampen”, siger Tobias Brus Mikkelsen til Nært & Nyt.
“Nu håber jeg på, at vi oplever lige så flotte stemmetal, når der igen er kommunalvalg”.

