Vil du spille med i Sønderborgs brandværnsorkester?

Vil du spille med i Sønderborgs brandværnsorkester?
Øvedag i brandværnsorkestret. Foto · af: Ole Kæhler

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: 2 minutter

Hver mandag mellem 19 og 21 fyldes salen i det tidligere bibliotek på Kongevej i Sønderborg med musik og det skyldes, at Sønderborg Frivillige Brandværnsorkester øver, så repertoiret sidder lige i skabet, når de er ude og spille for andre.

Orkestret spiller alt fra de ikoniske toner af Grease og Shubidua til den smukke stilhed i Sound of Silence og meget mere fed musik.

“Brandværnsorkestret er et brassband og vi er lige omkring 30 mand og kan sagtens bruge endnu flere. Vi finder plads til alle, som vil være med”, siger formand Vickie Bonde til Nært & Nyt.  Hun fortæller videre, at musikerne har det både sjovt og godt sammen.

Har du en indre musiker gemt i dig og lyst til at spille noget virkelig fed musik? Så har du nu chancen for at blive en del af et fantastisk orkester! Orkestret søger nye musikere, og det er måske lige præcis dig, de mangler.

“Musikken er vigtig og det er også vigtigt, vi hygger os sammen”, siger Trine Thomsen, der er dirigent og har blandt andet ansvaret for, at musikerne både begynder og slutter samtidig i alle musikstykker.

Tag dit instrument og mød op når der skal øves.

“Vi glæder os til at se dig og spille sammen med dig”, siger Vickie Bonde..

Sønderborg Frivillige Brandværnsorkester spiller egne koncerter, jule- og kirkekoncerter, de er med i flere af de lokale ringridninger og så spiller de, når der er Nytårsparole for de frivillige brandværn.

 

Læs også...  Skal vi ha' et hospice i Sønderborg Kommune

GÅET GLIP AF .. ?