GOTO Sønderborg søger om 150.000 kroner fra kommunen til medfinansiering af en analyse, der skal kortlægge, hvor er kan skabes vækst i antallet af arbejdspladser i Sønderborg-området.
Byrådet har et mål om 2.000 flere arbejdspladser i 2030.
Sagen er på bordet i Erhvervs- og Arbejdsmarkedsudvalget, som holder møde den 7. april.
Det ansøgte beløb skal bruges konsulentbistand og GOTO Sønderborg har ansøgt Bitten & Mads Clausen Fond om et tilsvarende beløb. Desuden bidrager STEAR, Sønderborg Vækstråd, Sønderborg Erhvervsservice og GOTO Sønderborg hver med 20.000 kr. til analysen.
Forvaltningen gør i forlængelse af ansøgningen opmærksom på, at der er sat et årligt tilskud på 1,5 millioner kroner af til GOTO Sønderborg i årene frem til 2031.
Såfremt ansøgningen imødekommes vil de 150.000 kroner ligge ud over det årlige tilskud. En forudsætning for imødekommelse af ansøgningen bør være, at pengene er øremærket til analysen.


