Jørgen Mads Clausen går imod formueskatten og stiller krav for at blive i Danmark

Jørgen Mads Clausen går imod formueskatten og stiller krav for at blive i Danmark
Danfoss' hovedsæde. Pressefoto

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: < 1 minut

Jørgen Mads Clausen fra Danfoss blander sig nu i debatten om formueskatten, som Socialdemokratiet går til valg på, skriver han i et indlæg i Børsen.

I sit indlæg skriver han, at Danfoss-familien gerne vil blive på Nordals, hvor virksomheden har hovedsæde.

Det er familiens udgangspunkt, men det kræver, at ’Danmark vælger os’, står der i indlægget fra Jørgen Mads Clausen. Jeg har som dansker, som sønderjyde, som far og farfar brug for at sige et par ord, inden valgkampen går ind i sin sidste fase.

Han mener, at det var med god grund, at formueskatten blev afskaffet for 30 år siden.

Nu skal ejerfamilier igen beskattes af værdier, som ikke er realiseret og de fleste slet ikke har. Imens går børsselskaber, kapitalfonde og fonde fri, skriver han.

Læs også...  Nordals er klar til tage imod feriegæster fra resortet

GÅET GLIP AF .. ?