Sønderborg Kommune har inviteret alle afgangselever i 9. og 10. klasse til en fælles sidste skoledag på Ringriderpladsen på onsdag fra kl.12.30 til 17.
Over 700 elever har allerede tilmeldt sig til arrangementet, der byder på en lang række sjove, forskellige aktiviteter samt et stærkt musikprogram. Kunstnerne i år er Ude af kontrol, Djämes Braun samt Bry & Kliken.
”Det er tredje gang, vi arrangerer fælles, sidste skoledag i Sønderborg Kommune, og det ser ud til, at vi er ved at lave en tradition. Opbakningen er stor, og vi er meget tilfredse med, at eleverne har en stor andel i planlægningen, der er med til at sikre en festlig sidste skoledag for mange af deres kammerater. Alt i alt gør det, at vi ser frem til en god dag, siger ungdomsskoleleder Ole Nordentoft Rasmussen i en pressemeddelelse.
Elevrepræsentanter fra skolerne har været med i planlægningen af programmet for at skabe festen på Ringriderpladsen med en fælles fejring af sidste skoledag uden alkohol. Formålet med arrangementet er at sætte fællesskabet i centrum, og ikke alkoholen.
Personale fra Ungdomsskolen, SSP og Sønderborg Politi er pladsen for at skabe et godt, trygt og inkluderende sidste skoledagsevent for Sønderborg Kommunes udskolingselever.

