Strafferetten ved Retten i Sønderborg har fået et strakspåbud af Arbejdstilsynet, fordi vrede og nedladende dommere krænker de ansatte så groft, at de ansatte bliver syge. Det fortæller TV Syd.
Arbejdsmiljøet har været så dårligt i flere år, at Arbejdstilsynet har udstedt et strakspåbud, der skal sikre for, at de ansatte ikke bliver syge.
De krænkende handlinger har karakter af, at dommerne er vredladne overfor ansatte, kommer med nedværdigende og sårende bemærkninger, kritiserer ansattes arbejde og ignorerer ansatte, lyder det blandt andet i rapporten, som TV Syd har fået aktindsigt i.
Retten i Sønderborg har sat gang i indsatser på en række områder.
“Vi sætter ind over for alle de punkter, som er nævnt i tilsynets afgørelse”, skriver retspræsident Peter Ulrik Urskov i en mail til TV Syd.


