I går, onsdag, skulle Byrådet beslutte om valgstedet på det tidligere bibilotek på Kongevej skal flytte til Statsskolen og forklaringen på flytningen er, at Statsskolen har søgt om, at få valghandlingen indenfor dørene, så eleverne oplever demokratiet. Et flertal bestående af Socialdemokratiet, Venstre, Enhedslisten og SF stemte for at flytte valgstedet og Liberal Alliance, Danmarksdemokraterne og Dansk Folkeparti stemte imod.
“Vi kan ikke bakke op og jeg ener, der blandt andet er udfordringer med parkering ved Statsskolen og adgangsforholdene for kørestolsbrugere er heller ikke optimale”, sagde Claus Damm Johansen fra Liberal Alliance.
Bjrøn Allerelli Andersen fra Socialdemokratiet synes, at det er godt set af Statsskolen.
“De vil indvie de unge mennesker i valghandlingen”, sagde han.
Stefan Lydal fra Dansk Folkeparti ser det ikke som en forbedring at flytte valgstedet ud af det tidligere bibliotek.
“På det nuværende valgsted er der niveaufri adgang, så det ville give mere mening at flytte til Det Blå Gymnasium”, sagde han og nævne, at flere af valgstederne i kommunen ikke er optimale og det bliver der kigget på.
Med stemmerne 24 for og 7 imod, blev det besluttet at flytte valgstedet.


