Læserindlæg: Legeteket flytter – lad os sikre, at alle kan bruge det

Læserindlæg: Legeteket flytter – lad os sikre, at alle kan bruge det
Vivi Brit Nielsen fra Venstre. Arkivfoto · af: Ole Kæhler

Ole Kæhler
Ole Kæhler

Læsetid: 2 minutter

Byrådsmedlem Vivi Brit Nielsen, Venstre, skriver:

Nu flytter Legeteket til Borgmester Andersens Vej i Sønderborg. Der ligger det ligger rigtig godt, fordi der i forvejen er meget faglighed samlet på matriklen. Det giver god mening, at Legeteket bliver en del af det miljø.

Men jeg håber også, at man tænker over, hvordan man når ud til hele kommunen. Det er vigtigt, at familier i både Nordborg, Gråsten og andre dele af kommunen får samme mulighed for at benytte det her fantastiske tilbud.

Det er ikke alle, der har bil – og det er heller ikke alle, der har råd til at tage en bus. Samtidig kan det være både besværligt og tidskrævende at tage bussen fra eksempelvis Gråsten eller Nordborg til Borgmester Andersens Vej. Derfor håber jeg virkelig, at man tænker over både hente- og afleveringsmulighederne, så Legeteket bliver et tilbud, som alle, der har behov for det, også reelt har mulighed for at bruge.

Måske kunne man overveje at lave små satellitter eller lokale afleveringssteder, så det bliver lettere for familier i yderområderne.

Samtidig tror jeg, at vi skal arbejde på at gøre Legeteket endnu mere synligt i kommunen. Mange familier ved slet ikke, at det findes – og det er synd, for det kan gøre en stor forskel. Her kunne man med fordel styrke samarbejdet på tværs af forvaltningerne for at udbrede kendskabet til tilbuddet.

Legeteket er et fantastisk og vigtigt tilbud for børn og unge med særlige behov og deres familier. Personalet gør et imponerende arbejde, møder familierne med varme, forståelse og en stor viden om det at være forælder til et barn med et handicap.

Legeteket er et tilbud, vi kan være stolte af – og det fortjener at blive kendt og brugt i hele Sønderborg Kommune.

Læs også...  Læserindlæg: Hensyn er godt - men viden er bedre

GÅET GLIP AF .. ?